piątek, 16 czerwca 2006

Google Analytics

Podróżując po internecie i szukając weny do kolejnego posta na blogu przypomniałem sobie o kolejnym serwisie, o którym miałem napisać dawno temu. Od pół roku czekałem na zaproszenie po wpisaniu się na "listę oczekujących" na stronie http://www.google.com/analytics/, aż wreszcie (miesiąc temu) otrzymałem zaproszenie =).
Google Analytics jest to narzędzie pozwalające na oglądanie statystyk bloga lub jakiejkolwiek innej strony internetowej. Po wklejeniu na stronę odpowiedniego kodu, możesz obserwować z jakich miejscowości ludzie oglądają twoją stronę, w jakich godzinach, jakiej przeglądarki i jakiego systemu operacyjnego używają i wiele innych przydatnych rzeczy. Pozwala to webmasterom na lepsze dostosowanie strony do oglądających (można też zobaczyć jaką rozdzielczość monitora używa większość odwiedzających), marketingowcom na odpowiednim skonfigurowaniem reklam na stronie (można zsynchronizować z Google AdSense), a poza tym moźna się dowiedzieć wiele nieprzydatnych informacji o odwiedzającym =).
Także uważajcie. Wszystkich was mam w statystykach. Wielki Brat patrzy ;-).